Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

Αλήτης των εκδηλώσεων...

Σκέφτομαι καμία φορά ότι σαν φοιτητής δεν άφηνα συναυλία και εκδήλωση που να μην πάω. Ξεκινούσα από τα μεγάλα φεστιβάλ μέχρι την πιο άσημη παρουσίαση συλλογής ποιημάτων. Πάντα με δυο χιλιάρικα το πολύ στην τσέπη και καλή διάθεση. Θυμάμαι από την συναυλία του Πορτοκάλογλου στην Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου είχαμε πάει σε έναν λόφο και την παρακολουθήσαμε, οπότε και στην μουλαρία εκείνη που είχε στρωθεί στους θάμνους και τα πουρνάρια για να δει μια κουκίδα με ένα κόκκινο μαντήλι στο λαιμό μας αφιέρωσε την μισή παρουσίαση. Αν ήμουν στους μέσα με το εισιτήριο θα ντρεπόμουν... Επίσης οι εκδηλώσεις της ΚΝΕ στην Πανεπιστημιούπολη των Ιλισσίων ήταν εκείνες που θύμιζαν πραγματικά μουσικό πανηγύρι. Και βέβαια εν αναμονή του Νταλάρα, ο οποίος είχε τραγουδήσει στην εκδήλωση που ήταν αφιερωμένη στη μνήμη του Μάνου Λοϊζου. Μετά χιπ χοπ... στο πρώτο ΓΟΥΔστοκ στο ηρωϊκό Γουδί, στο πρώην στρατόπεδο των τεθωρακισμένων, όπου πέρασαν τα όλα τα πρώτα συγκροτήματα της εποχής. Το φεστιβαλ κινηματογράφου της Ελευθεροτυπίας όπου ολόκληρα 24ωρα τα περνούσα σε μια αίθουσα, βλέποντας ταινίες από όλο τον κόσμο. Το φεστιβάλ της Βαβέλ είναι εκείνο όμως που μου έμεινε: το τελευταίο που παρακολούθησα ήταν το 2005 και είχα πάει με κοστούμι και καθαρό σιδερωμένο πουκαμισάκι. Ήμουν ακριβώς η μύγα μές στο γάλα...
Σήμερα μου λείπουν αυτά... Δεν είμαι και στην Αθήνα αφενός. Αφετέρου έχει σβήσει εκείνη η φλόγα: η φλόγα που ανάβει όταν κάθεσαι σε ένα παγκάκι και δεν έχεις ΑΠΟΛΥΤΩΣ τίποτε να κάνεις και να βλέπεις από μακρυά μια μικρή αφίσα που να λέει ότι η θεατρική λέσχη του πολιτιστικού συλλόγου της ενορίας του Αγίου Παντελεήμωνα ανεβάζει ένα θεατρικό και να σηκώνεσαι και να πηγαίνεις.
Έχασα το μότζο μου; Ίσως... Όχι ίσως, σίγουρα! Κατά καιρούς το έχω δικαιολογήσει με διάφορες μπούρδες. Να από την μια δεν μπορώ άλλο να σπαταλάω τον χρόνο μου με σκουπίδια, από την άλλη δεν έχω την όρεξη να κάνω τόσο μεγάλες διαδρομές για αμφιβόλου περιεχομένου εκδηλώσεις, ίσως και να μην ταιριάζω πια εγώ σε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες.
Όσο θυμάμαι τότε που είχα πάει σε παρουσίαση βιβλίου και χαζογέλαγα με τον συγγραφέα και τις παπαριές που έλεγα με αποτέλεσμα να βάλει σχεδόν τα κλάμματα, είναι μια σκληρή ανάμνηση. Σήμερα δεν θα το έκανα με τίποτε... Τότε νόμιζα όμως ότι όλες εκείνες εκδηλώσεις είναι τμήμα του δικού μου εαυτού και όχι εγώ μέρος αυτών. Καλώς ή κακώς δεν είμαι πια το κέντρο του κόσμου.
Έρχονται όμως και οι στιγμές εκείνες που η ατέλειωτη επανάληψη της ίδιας καθημερινότητας σε κουράζει: γραφείο, σπίτι, γραφείο ποτό, ίδια συζήτηση, σπίτι...
Έχω βαρεθεί να κοιτάζω τα γκομενάκια, να λέω τις ίδιες ατάκες, να πίνω τα ίδια ποτά (μου τα φέρνουν πια χωρίς να τα παραγγέλνω... ξέρουν)! Θέλω να τους ρίξω μια κλωτσιά και να πω: τέλος! Θα ξαναρχίσω την αλητεία των εκδηλώσεων...
Θα βάλω τα μποτάκια μου, το τζην και την φθαρμένη καπαρτίνα μου, θα ξαναφήσω τα μαλλιά μακρυά, και θα πάρω σβάρα όλα τα πολιτιστικά δρώμενα... Θα ζω απ'αυτά, θα αναπνέω μέσα στην ασύστολη πολλές φορές μπουρδολογία των νεόκοπων δημιουργών. Θα χειροκροτώ τις μετριότητες και θα αγνοώ τους επιτυχημένους, που θέλουν τόσο πολύ να τους λατρεύουμε. Θα χαμογελάω στα 18χρονα, γιατί θα μου θυμίζουν ότι έτσι ήμουν κι εγώ. Και βέβαια θα προσκυνάω στον μεγάλο άγνωστο θεό που είχα βαπτιστεί στην χάρη Του, αλλά μόλις σήμερα, σαν ετοιμοθάνατος γέροντας αναγνωρίζω την μεγαλειότητα της ύπαρξής του: Στον Ελεύθερο Χρόνο και στην Αγία Τριάδα του να ζεις χωρίς να κάνεις τίποτε, να παρακολουθείς και να εμπνέεσαι και πάνω απ'όλα να εμπνέεις.
Σήμερα τα φθαρμένα μποτάκια είναι κλειδωμένα σε κάποια κρυφή ντουλάπα. Το μόνο κοινό που έχω με την φοιτητική εκείνη μακρινή ζωή, δεν είναι τίποτε άλλο από τις μπύρες στο ψυγείο και το τηλέφωνο απ'τα ντελίβερι... Αλλά πάντως εκείνες τις στιγμές που η μέρα τελειώνει και κλείνω τον υπολογιστή στο γραφείο, κάνοντας έναν ακούσιο απολογισμό της ημέρας (και της ζωής μου ολόκληρης) πτερουγίζει εκείνη η ψυχανεμική σπίθα, του να πεταχτώ επάνω και να ξαναβγώ στους δρόμους...

Εδώ θα μαστε...

3 σχόλια:

skoumas είπε...

Γιάννη. Και μένα μου λείπει. Στα 23 μου. Αν και δεν είμαι σίγουρος αν το έχω σιχαθεί, αν με κουράζει όλη αυτή η τεχνη ή αν απλά οριοθέτησα τον εαυτό μου.

Δεν είναι ότι φταις εσύ. Φτάει η κοινωνία πρότιστως.

Καμιά φορά οι σκέψεις φεύγουν από την πεζή καθημερινότητα των χρημάτων και τις επιτυχίας. Σκέφτομαι τι αξίζει. Και βλέπω ότι αξίζει μόνο ότι σε κάνει να νιώθεις καλά. Όχι να νιωθεις μέτρια ούτε βολικά. Αλλά να νιώθεις καλά.

Μερικές φορές πάλι βλέπω την ζωή σαν το πρώτο στάδιο σε κάτι μεγαλύτερο. Μετά τα 20 χρόνια αρχίζεις και βλέπεις τα όρια της ζωής, ξεκινάς τους κύκλους σου.

Ίσως να υπάρχει κάτι ανώτερο μέσα μας.

http://www.google.gr/images?hl=el&client=firefox-a&hs=X7E&rls=org.mozilla%3Ael%3Aofficial&biw=1920&bih=860&tbs=isch%3A1&sa=1&q=Kirlian&btnG=%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7&aq=f&aqi=g5&aql=&oq=

nat είπε...

τώρα να δεις που θα αφήσω τη δικηγορία και θα ανοίξω το κομμωτήριο, θα σε πάρω πρωτο πιστολάκι και ποιος μας πιάνει. έχω κι αυτή τη θεωρία ότι μετά την απόλυτη ισοπέδωση γίνεται επιστροφή στα βασικά. χθές το απόγευμα έβλεπα ανθρώπους με τριαντάφυλλα να περπατάνε στους δρόμους. βαλεντίνος και ο κώλος μου, ξέρω (εμείς παιδάκι μου γιορτάζουμε κάθε μερα που λέει κι η μάνα μου) αλλά εμένα μ' αρέσει. με τόσον έρωτα στην ατμόσφαιρα, αμά χτενίζουμε και δύο νύφες το μήνα με τα σόγια τους, δεν έχουμε ανάγκη κανέναν. και τα θέατρά μας και τους σινεμάδες μας και θα σε κάνω βασίλισσα που λέει κι ο βέγγος.

Demetrius Erricus Kourtys είπε...

Πόσο πολύ με εκφράζει αυτή η ανάρτηση...πόσο μου λείπουν τα μαλλιά μου το σκουλαρίκι - που το φοράω βράδυ για να μην κλείσει η τρύπα και το βγάζω πρωί για να πάω "καθώς πρέπει" στο γραφείο (διότι πριν πάρω πτυχίο---οίμοι δούλευα από πριν--- που το φορούσα όλοι πάθαιναν κόλπο όταν με έβλεπαν), τα δαχτυλίδια μου και τα δέρματα, οι μπότες...μερικά απ' αυτά μου μοιάζουν σαν να μην είναι πράγματα, σαν να ταν μέρος του εαυτού μου και απλά το ξερίζωσα λίγο βάναυσα (το σχόλιο ενός πελάτη της δικηγόρου στην οποία ασκούμουν--- καλό παιδί, μορφωμένο αλλά λίγο εκκεντρικός στην εμφάνιση δεν σου κάνει για δικηγόρος). Τώρα διάγω βίο παράλληλο. Στο Μεταπτυχιακό φοιτητής - με όλα τα συμπαρομαρτούμενα - / στο γραφείο "κομ ιλ φω ---τρομάρα μου", αν τελειώσει η φάση του μεταπτ/κου απορώ πως θα αντέξω.